Pavel Konvičný

POHYB

2019, klauzurní práce – video-projekce

 

Toto dílo je videozáznamem performance , ve které se snažím nalézt své hranice v pohybu, konkrétně v tanci. Postupně vynechávám části svého těla a hledám moment, ve kterém se ještě stále jedná o tanec, nebo pouze o nějaký trhavý pohyb. Zkoumám jak moc náročná jsou jednotlivá omezení, které si určuji v hlavě a kolik ze svého těla potřebuji abych mohl tancovat.

 

 

 

MONA LISA

2019, klauzurní práce – video instalace

V tomto díle jsem se zabýval tématem Remake, které se prakticky dotýká všeho přes film, videohry, až k umění. Je to trend, kdy tvůrce vezme již existující dílo a přizpůsobí to době, moderním technologiím, nebo jiným současným trendům. Já s tímto systémem nesouhlasím. Pro tento postoj jsem si vybral obraz Mony Lisy – nejvíce remakovaným dílem na internetu. Vytvořil jsem video-instalaci, ve které se postupně překrývá 70 vrstev stažených remaků, které svým překrýváním dehonestují “originální” vzhled obrazu, který se postupně v záplavě těchto remaků ztrácí.

 

 

V JINÉ ROLI

2020, klauzurní práce – video-projekce

Obvyklým způsobem choreografické tvorby je vymýšlet a skládat pohyby podle zvukového podkladu. Já jsem se v této práci rozhodl tento postup obrátit a skládat zvuky podle tanečního pohybu. Tím se dostávám mimo roli mě známou a komfortní a stávám se hudebním skladatelem. Účelem práce je poznání jiné stránky souladu zvuku a pohybu.

 

 

DENÍK HRÁČE

2020, klauzurní práce – interaktivní instalace

 
Každý z nás zná ten pocit nostalgie, když se po delší době vrátí na místo, kde dříve trávil čas. V mém případě je to místo ve světe virtuálním, konkrétně ve hře Tribes Ascent. Tuhle hru jsem hrál zhruba před 7-8 lety. Když jsem se před nedávnem rozhodl do hry vrátit čekalo mě velké překvapení. Prázdné servery, žádní hráči, zkrátka opuštěná hra. Rozhodl jsem se tedy v rámci své klauzurní práci zdokumentovat mou návštěvu těchto opuštěných virtuální prostorů a zavzpomínat nad tím co vše jsem ve hře dokázal a prožil. Pravý monitor zobrazuje technické informace o herním prostředí, jeho pravidlech a fungování. Součásti toho jsou i mé vzpomínky na konkrétní místa. Tyto místa jsou zobrazované na levém monitoru, který je záznamem mého proplouvání hrou nyní už pouze jako pozorovatel. Mým účelem bylo zachovat interakci s potencionálním divákem (hráčem) a proto pokud chceš cestovat prostorem a vzpomínat se mnou stačí držet klávesu W.
 

 

 

POKUD TĚ ZAJÍMÁ NĚCO Z MÉ REKLAMNÍ TVORBY A GRAFIKY NEVÁHEJ NAVŠTÍVIT MŮJ PROFIL NA BEHANCE