Kateřina Novotná

Biodata

Chci upozornit na to že všechno je jen hmota ve vesmíru, nic není více  nebo méně. Dotýkám se problematiky tématu našeho způsobu života  kdy vesmír je plný částic všeho možného druhu. Ty na sebe narážejí a  narážením se od sebe vzdalují.

Všechna hmota ve vesmíru se přirozeně chová tak, že se roztahuje a  zabírá větší a větší prostor ve vesmíru.

Náš život se ale za celý čas své existence snaží nakupit co nejvíce  hmoty co nejuspořádanějším způsobem do sebe a odstrkávání se  hmoty za dobu svého života úspěšně vyhýbá – tj. jdeme proti  přirozenosti systému celého vesmíru, navzdory tomuto paradoxu si  připadáme jako tvorové, kteří jsou však něco více.



Vlivnění - zatím nerealizováno

Tato instalace vychází z té předchozí jménem Biodata , jde o původní umělecký záměr který jsem zamýšlela ale vzhledem k technické náročnosti jsem v danou chvíli musela upřednostnit zvuk jako médium. Rozdíl oproti této instalaci je v tom, že se nejedná o zvukovou instalaci, nýbrž spíše o kinetickou. Signál z rostlin je převáděn na vibrace, které rozpohybovávají předmět v podobě kartáčku který je umístěn na soklu vedle rostliny. Přívod energie je vedený spodní stranou soklu stejně jako u rostliny, takže na první pohled divák nepozná že tyto dva objekty jsou propojené kabely. Kartáček se hýbe v podle signálů rostliny. ​






Ne/vidět

Hlavním záměrem je vyvrácení faktu, že vidět znamená vědět. Svoji myšlenku  jsem chtěla ztvárnit pomocí zmatení zrakových smyslů při zachování  nejpřirozenějších světelných podmínek dnešní doby. Svoje dílo jsem chtěla  zachovat nekonkrétní, jelikož jsem chtěla pouze podpořit přemýšlení diváka o  tom, co vidí, ale nechat prostor pro vlastní interpretaci. 

Jako pomocné médium jsem si zvolila monochromatické světlo, jelikož  má schopnost výrazně snižovat schopnost rozlišování barev pod tímto  druhem osvětlení.

 





Cenzura 21

Hlavním záměrem je vyvrácení faktu, že vidět znamená vědět. Svoji myšlenku  jsem chtěla ztvárnit pomocí zmatení zrakových smyslů při zachování  nejpřirozenějších světelných podmínek dnešní doby. Svoje dílo jsem chtěla  zachovat nekonkrétní, jelikož jsem chtěla pouze podpořit přemýšlení diváka o  tom, co vidí, ale nechat prostor pro vlastní interpretaci. 

Jako pomocné médium jsem si zvolila monochromatické světlo, jelikož  má schopnost výrazně snižovat schopnost rozlišování barev pod tímto  druhem osvětlení.

 



Chyba

Volná fotografická práce která zachycuje několik až několik realit najednou v jednom okamžiku.



Dřívější práce mimo FUD UJEP:

Šperk jako objekt dušení krize současnosti


Cena pro Czech grand design 2018 - návrh